Af Maja Hedegaard og Amanda Claesen.

Vi har gennem de sidste par uger undersøgt muligheden for at komme til det berømte full moon party i Kendwa på den nordlige del af øen. Vi har i samarbejde med lærerne fået arrangeret en tur for hele skolen – både elever, lærer og nogle af de lokale staff medlemmer. Vi elever og staff tog afsted fredag eftermiddag (lærerne sluttede sig til os om lørdagen) med lokale dala dala’er, og efter to timers kørsel var vi i Kendwa. Vi blev indlogeret på Sunset Bungalows, hvilket er et ressort , der bogstavelig talt ligger på stranden. Alle os elever havde totalt optur over stedet, da der både var aircondition, varmt vand i bruseren, en 24/7 åben strandbar og ikke mindst verdens bedste puder. Kl. 19 havde hotellet forberedt bbq-night for os, hvor der var alt fra hummer og blæksprutte til kyllinge- og veggiespyd. De havde, som var det taget ud af en amerikansk honeymoon film, dækket op med hvide duge og det hele nede ved vandkanten.

Efter aftensmaden fortsatte aftenen i strandbaren med kolde drinks og vandpibe inden turen gik videre til et af Kendwas lokale diskoteker, der bød på skumfest. Skummet kom mere eller mindre som en overraskelse, da der pludselig væltede skum ud af en svamp, der han i loftet. Efter at skummet havde væltet ned i nogen tid, var det så højt, at det gik over hovederne på de fleste.

Det meste af lørdagen stod den på ren afslapning ved stranden. Selvom vi er vant til stranden i Paje, som ikke er til at klage over, var vi alle vildt begejstrede over, hvor smuk stranden var I Kendwa. Der var ikke så stort udsving i tidevandet som i Paje, så der var altid mulighed for at blive kølet ned i det poolblå havvand.

I løbet af dagen fik drengene arrangeret et såkaldt booze-cruise. Hvis det ikke allerede ligger i ordet, så vil vi lige forklare. To træbåde bliver fyldt op med drinks, masser af Konyagi, der er den lokale brændevin, og øl. Vi blev sejlet ud på havet, så vi lige kunne nå at få solnedgangen med, og så var der ellers musik, dans og mulighed for at få en lille svømmetur eller at lave vilde udspring fra bådens tag for dem, der var til det.

Lørdag aften var der linet op til lækker aftensmad på stranden, hvorefter vi tilbragte hele aftenen i baren og varmede op til full moon party.

Selve full moon festen fandt sted på resortet lige ved siden af Sunset Bungalows, hvor vi ankom ved 23 tiden. I starten var der et sceneshow med nogle lokale dansere, hvorefter scenen blev til dance floor. Det var en fed nat med massere af dans, drinks og hygge på kryds og tværs blandt elever, lærer, staff og selvfølgelig alle de nye mennesker, vi mødte.

Søndag stod bare på ren afslapning på stranden, da overskuddet ikke rækkede til så meget mere, inden vi kørte tilbage mod Paje ved 15 tiden. Tak for en sjov og fantastisk weekend!

Vi anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og målrette annoncer. Læs mere her.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.