De fem bedste...Højskolelivet

Fem madfavoritter på Zanzibar Højskolen

By May 28, 2019April 20th, 2023No Comments
Så er eleverne i køkkenet

Middagen med dine højskolevenner er altid et hit. Efter snart fire måneder som elever på Zanzibar Højskolen er vi klar til at viderebringe vores anbefalinger til fem madfavoritter, som I skal glæde jer til på højskolen.

Skrevet af Nanna Dideriksen og Frida Conrad, elever på Zanzibar Højskolen

Så er eleverne i køkkenet

Hver onsdag har vi elev-mad, hvor eleverne bestemmer menuen – og er med til at lave den. Her laver eleverne hindbærsnitter til dessert.

1: Yougurt + musli til morgenmad

I en verden, hvor man ikke får særlig mange mælkeprodukter, så er yougurt til morgenmad livet. Når der oven i købet er hjemmelavet müsli, så kan dagen ikke starte meget bedre.

2: Burger/Kyllinge-sandwich

Inden vi skal feste om fredagen, er det vigtigt at få noget god mad i maven. Derfor sørger vores søde køkken også for, at der ofte er burger eller kyllinge sandwich netop om fredagen. Det smager super lækkert, og så er det jo rart, at man selv kan sammensætte, hvad man vil have.

3: Rødbedesalat med feta

Ovnbagte rødbeder med sprøde peanuts og fed feta er altid et hit! – Det lyder umiddelbart som en lidt skør kombination, men trust us, det er lækkert.

4: Chapati

Den afrikanske pandekage, der kan lidt af hvert. Det smager både godt som tilbehør til en gryderet, men også som dessert med nutella og banan.

5: Elevmad – pga. dessert

Onsdag er den bedste dag på ugen – i hvert fald når det kommer til aftensmaden. Her er det os elever, der skal kreere et lækkert måltid. For det meste er det noget anderledes mad, end vi er vant til at få på skolen – og det er altid en succes. Nok også fordi, at man ved, at der er dessert om onsdagen.