Backpacking rejser

Oplev Afrikas storslåede natur som backpacker

Backpack eventyr

På Zanzibar Højskolen fylder vi kun vores dage med liv – og med minder, som du tager med dig resten af livet. Afrika som kontinent, byder på noget af klodens mest spektakulære og storslåede natur – særligt Tanzania, er et enestående epicenter for dette. På dit højskoleophold har vi skræddersyet en række større og mindre adventures, der indgår som en fast del af programmet. Derudover lægger vi ligeledes op til, at du under opholdet – i rejseugen – yderligere oplever Afrika som backpacker. Du kan også tilvælge rejser og aktiviteter under dit ophold. Herunder kan du se et par af de muligheder, der kan blive en del af dit sabbatår i Afrika.

Adventureturen

12 dages skræddersyet adventuretur gennem Tanzania

Tanzania er den ultimative safaridestination. På alle vores ture vil du opleve nogle af Tanzanias verdenskendte turistattraktioner, som du kender fra eksempelvis National Geographic og Animal planet. Med vores mange års erfaring i Afrika, har vi også valgt at ruske lidt i din ”comfort zone” og tage dig med uden for turistruten til nogle af Tanzanias mere skjulte seværdigheder. Vi laver for eksempel bjergvandring på Mount Meru og bader i vandfald. Vi kan finde på at tage dig langt op i Usambara Mountains, hvor du vil se storslået flora og fauna, vilde “Black and White” colobusaber, kamæleoner og sjældne fugle. Hvad med at overnatte i et fjerntliggende nonnekloster langt oppe i bjergene eller i en Masai landsby? Uanset hvor turen går hen lover vi dig en spændende backpacker rejse.

Rejseugerne

16 dages højskole-fri, til at udforske Afrika på egen hånd

Som en del af dit højskoleophold får du 16 dage til at drage ud med backpacking på egen hånd. Du bestemmer budget, og hvor turen går hen. Herunder har vi samlet en række destinationer, som har været populære backpacker rejser hos tidligere elever. Brug dem som inspiration, slå plat eller krone og se hvor dit Afrika-eventyr tager dig hen! Det er også muligt at blive på højskolen i disse dage, hvis du gerne bare vil nyde lidt mere af skønne Zanzibar.

Forslag til backpacker rejser

Hvad har andre gjort i deres rejseuge

Kilimanjaro

Nå toppen af Afrika som backpacker.

Zambia

Få det vildeste adrenalin-kick

Rwanda

Bakker og bjerggorillaer

Cape Town

Vin, hvidhajer og shopping

Seychellerne

Verdens smukkeste strande

Uganda

Gæstfrihed og smuk natur

Tanzania

Nå ind under huden

Andre steder

Mere inspiration

Daypack udflugter

På Zanzibar kan du udforske en verden af naturskønhed og kulturelle skatte gennem forskellige spændende udflugter på egen hånd. Tag på krydderitur og lær om øens krydderiproduktion, besøg Stone Town for at opleve den fascinerende blanding af arabisk, indisk og europæisk arkitektur, eller slentre gennem farverige markeder. Udforsk Jozani-skoven for at se den sjældne røde colobus-aber, tag på en bådtur til Prison Island og mød kæmpeskildpadder, eller slap af på de hvide sandstrande. Uanset hvilken udflugt du vælger, vil Zanzibar fortrylle dig med sin unikke charme og mangfoldighed.

Jozani Forest

Jozani Forest er Zanzibars regnskov. Skoven er berømt for sine røde colobusaber.

Prison Island

Changuu øen også kendt som Prison Island er en lille ø, som ligger ca. 5 km til havs fra Stonetown.

The Spice Island

Zanzibar ”The Spice Island” er verdenskendt for sine krydderier.

Zanzibar Butterfly Centre

Besøge den 500kvm store sommerfuglehave.

Scootertur

Lej en scooter og ta’ på eventyr på øen.

Stone Town

Det emmer af liv i øens hovedstad, der bl.a. er på UNESCOs verdensarvsliste.

Nungwi

Paradis på øens nordligste punkt.

Slavemarked og slavegrotterne

Zanzibar har en dyster historie med slaveri.

Shambatur – en afrikansk farm

En oplevelse, som beriger med viden om det afrikanske samfund

Drybag aktiviteter

På Zanzibar åbner det azurblå hav op for en verden af spændende vandaktiviteter. Tag på snorkel- og dykkerture for at udforske koralrevets undervandsliv, hvor farverige fiskearter og koraller skaber en magisk verden. Sejlture i traditionelle dhows tilbyder romantiske solnedgange eller besøg på afsondrede øer som Prison Island. For de eventyrlystne er der fisketure i Det Indiske Ocean, hvor du kan prøve lykken med big-game-fiskeri. Hvis du søger ro og afslapning, er kajakture langs kysten eller stand-up paddleboarding også populære valg. Uanset hvilken vandaktivitet du vælger på Zanzibar, vil det turkise vand og den rige undersøiske verden forblive i dit minde som en uforglemmelig oplevelse.

Kitesurfing

Lær at kitesurfe i et af verdens bedste kitesurfing-områder

Dykning

Svæv vægtløs rundt blandt fisk og koraller i det Indiske Ocean

Surfing

Surf afsted i smukke omgivelser og bliv bidt af naturen

Stand up paddle

Oplev mangroveskov helt tæt på samt de skønne kyststrækninger.

Delfintur

Vi sejler ud i en lille båd og leder efter delfinerne.

Snorkling

Nyd synet af smukke koraller og farvestrålende koralrevsfisk.

Blue safari

I sejles ud i små både og går i land på forskellige smukke øer og sandbanker.

Big-game fishing

Fang havets giganter.

Blue lagoon

Smukke lagooner venter på at blive udforsket.

Hop videre til…