Gode råd til finansiering

Invester i din fremtid

Dine penge vil komme mange gange igen

Man kan måske umiddelbart tænke, at det er mange penge at skulle ligge for et højskole ophold, men de fleste vil efter lidt refleksion og økonomisk eftertænksomhed hurtigt finde ud af at vores udbud er yderst indholdsrigt. Det er unik kombination hvor man kombinerer, en livsrejse, et højskoleophold fyldt med adventures og oveni købet med mulighed for at backpacke på egen hånd. Alt sammen på et af de tidspunkter i dit liv, hvor man du rent faktisk har mulighed for det inden ”Voksen tilværelsen” med studier, arbejde, familie osv. begynder. Mange føler sig også presset af at der ikke må gå for lang tid inden de starter studie og her er det også en rigtig god mulighed for at slå flere fluer med et smæk.

Fire ting at tænke over, når du laver dit budget

1 - Har du alligevel tænkt dig at tage ud på en længere rejse?

Både på det personlige plan og rent karrieremæssigt, er de fleste unge i dag klar over vigtigheden af at opnå global og kulturel forståelse. Derfor vælger de fleste på et eller andet tidspunkt en længere rejse for at udvide deres horisont.
I modsætning til mange andre er flybilletten inkluderet i vores tilbud så er du en af dem der ved du vil rejse, kan du allerede tjekke den af. Derudover vil en længere rejse af tilsvarende varighed for eksempel som backpackers, i de fleste tilfælde ende på det samme som os og i mange tilfælde endda mere, da du her selv skal betale mad, boende, transport og adventures. I vores udbud er alt dette inkluderet og det vil kun være hvis du rejser væk fra skolen i weekender eller i vores rejseuge at du selv vil skulle stå for dette.

Adventure-Afrika-tanzania-masai

2 - Tænk over om du alligevel ville været taget på højskole

Er du en af dem som er draget af højskoleverden og den unikke sociale samværsfølelse der opnås når man bor sammen overlængere tid, så har du måske allerede kalkuleret med et dansk højskole ophold. Zanzibar Højskolen skiller sig ud fra andre lignende udlandsophold, ved at vi har bevaret alt det bedste fra den danske højskole ånd og implementeret det på en skøn ø i Tanzania og vores mange års interaktion med lokalbefolkningen giver opholdet en dybde og dimension du umuligt vil opleve ved at rejse fra destination til destination.
Højskole-i-udlandet

3 - Tænk over hvad det koster at bo Skandinavien i 4 måneder

Når du overvejer den totale pris er der også mange der glemmer at det ikke er gratis at være i Skandinavien over 4 måneder. Det er selvfølgeligt forskelligt om du bor ude eller hjemme, men prøv evt. at opstille dit eget budget på hvad du forbruger og tænk så på at bolig, mad og drikke er forudbetalt og indgår i din samlede Zanzibar pakke.

4 - Tænk på vores indhold som en investering

Mange mennesker vælger i en sen alder at give sig selv et coaching kursus eller anden form for kursus i personlig udvikling. Oftest med yderst positivt udbud, men også mange gange med refleksionen ”Hvorfor gjorde jeg dog ikke det her tidligere”.

Vi mener at en sådan investering skal komme så tidligt i ens liv, som det rent forståelighedsmæssigt er muligt, da det netop vil være med er med til at forme vigtige personlige valg. Zanzibar Højskolens ideologi bygger netop på at opbygge et oplyst fundament i overensstemmelse med personlige, kulturelle og miljømæssige værdier og du vil uden tvivl komme hjem med en” opgraderet harddisk”, klar til livets uforudsigelig.

Tips til finansiering

Planlæg i god tid

Opret en fond

F.eks. med en hjemmeside med SMS betaling, hvor du lader pårørende, forældre venner og bekendte vide at du samler penge ind til et ”Højskole-eventyr i Afrika”

Hjemmesider, fonde eller sponsorer

Rejs penge til dit ophold gennem hjemmesider, fonde eller sponsorer som kunne syntes, at din historie var interessant. Nogle vælger måske at samle ind til via Kickstarter eller lignende hjemmesider og andre vælger at blogge om noget relevant som diverse sponsorer måske vil finde interessant og derved bidrage. Det kunne for eksempel være at man ville lave et såkaldt ”Venture Race” hvor man sammen med andre vil bestige Kilimanjaro elle på anden måde gøre opmærksom på noget folk vil finde interessant og derved opnår sponsor penge.

Og til sidst, ja… Arbejd, arbejd, arbejd…

Early Bird

Tilmeld dig min. 5 måneder før opstart og få 3.000 kr. i lommepenge til forbrug

Dit højskoleophold i udlandet starter nu!

Tilmeld dig nu

Afstem dine forventninger