Cape Town

En perle i Sydafrika

Vin, hvidhajer og shopping

Sydafrikas næststørste by ligger smukt for foden af Table Mountain. Byen byder på masser af naturoplevelser, kultur og shopping. Cape Town er en populær destination for vores elever i rejseugen, da du kan få natur, kultur og byliv.

Things to do

Robben Island

Øen hvor Nelson Mandela sad i fængsel. Du kan få en guidet tur af en tidligere fange fra fængslet.

Table Mountain

Tag de gode sko på og gå en tur op på Table Mountain, hvor du kan nyde en fantastisk udsigt over Cape Town. Du kan tage en cable car ned.

Vinsmagning

Nyd den gode vin fra regionen på en vinsmagningstur.

Dyk med hvidhajer

Giv dig selv det ultimative rus! Prøv at dykke med hvidhajer, hvor du sidder beskyttet i et bur.

Canal Walk Shopping Center

Kæmpe shopping center i hjertet af Cape Town. Her kan du få alt hvad shopping-hjertet begærer.

Townships

Oplev slumområderne i Cape Town med en guide. På trods af primitive levevilkår bliver du modtaget med varme og åbne arme.

Lions Head

Et lille bjerg ved siden af Table Mountain, hvor du kan se en fantastisk solnedgang.

Rejseuge i Cape Town, Sydafrika

Se vores lille interview

Play Video

Facts om Cape Town

• Population: 3,5 millioner
  • Byens motto er “Spes Bona”, hvilket er latin for “good hope”.
  • Cape Town blev udnævnt til “the best place in the world to visit” af New York Times i 2014
  • Byen har den største lighed blandt befolkningen af alle byer i Sydafrika
  • Verdens første hjertetransplantation var udført af Dr Christiaan Barnard i Cape Town i 1967

Hvad siger tidligere deltagere

Vores anmeldelser

Fantastisk by! Det er en by med mange muligheder, derfor er det en god idé at planlægge, hvad man gerne vil se og lave i byen.

Anna Oline

Jeg valgte at rejse til Cape Town, da jeg tænkte at det var en god kombination af kultur, historie og natur, hvor jeg kunne møde andet Afrika end på Zanzibar. Afrika er så utroligt forskelligt. Fantastisk kontinent!

Anna

Skøn by med masser af muligheder. Gør det! 🙂

Andrea

Find mere inspiration til dine rejseuger

Kilimanjaro

Nå toppen af Afrika som backpacker.

Tanzania

Nå ind under huden