Seychellerne

De flotteste strande i verden

Naturskøn ø-gruppe

Oplev de smukkeste strande i verden! Seychellerne er kendt for deres strande og skønne natur. Du kan vandre i frodige bakker, dykke på koralrev og ikke mindst nyde en dukkert i det turkisblå klare vand. Øerne ligger smukt i det Indiske Ocean kun 2,5 times flyvetur fra Zanzibar. Vi har haft flere grupper af elever, der er taget på rejseuge til Seychellerne.

Things to do

Mahé

Mahé er den største ø og huser landets hovestad, Viktoria. Der findes skønne strande og nationalparker på øen.

Praslin

Den næstestørste ø, Praslin, ligger en times sejltur fra Mahé. Du kan besøge Praslin National Park/Valleé de Mai, hvor du kan se de sjove Coco de Mére. Coco de mere er en dobbeltkokosnødden, der ikke findes andre steder i verden. Praslin har også flotte strande.

Cousin Island

Denne lille beskyttede ø ligger vestaiden af Praslin. Det er paradis for fugle entusiaster og øen er hjem for flere store landskildpadder. Fra oktober til januar kan du opleve havskildpadder, der lægger æg.

La Digue

På denne lille ø finder du verdens bedste strand, Anse Source D’argent. Du kan leje cykler og bruge dagen på at køre igennem vaniljeplantager og skov eller du kan nyde de spektakulære strande.

Dykning

Brug dit dykkercertifikat på at opleve livet under overfladen på Seychellerne. På Mahé og Praslin findes der flere PADI dykkercentre, der står klar til at tage dig med ud. Der er gode muligheder for at se rokker, skildpadder, delfiner og små revhajer.

En fantastisk tur!

-Katrina

Hvad siger tidligere deltagere

Vores anmeldelser

Det smukkeste sted jeg nogensinde har været! Det var virkelig et paradis 🙂

Mia

Jeg tog til Seychellerne for at bruge mit dykkercertifikat fra Zanzibar Højskolen. Det var så fedt at se det farverige liv og store granit-formationer under havets overflade.

Sabine

Det var super fedt at rejse afsted med mine nye venner fra Zanzibar Højskolen. Vi hyggede os på stranden, gik ture i nationalparkerne og så store landskildpadder.

Katrina

Find mere inspiration til dine rejseuger

Kilimanjaro

Nå toppen af Afrika som backpacker.

Tanzania

Nå ind under huden