Da jeg stod i lufthavnen en kold og blæsende lørdag morgen, og skulle ud på mit livs rejse, blev jeg lige pludselig meget nervøs. Jeg havde drømt og glædet mig til at gå på Zanzibar Højskolen i lidt over 2,5 år, og nu var det hele lige uden for min rækkevidde. Men hvad nu, hvis det ikke levede op til mine drømme og forventninger? Og var det nu alligevel det rigtige valg for mig? Disse tanker og bekymringer er i dag noget jeg kun kan grine af. Mit ophold på Zanzibar Højskolen ramte langt over mine forventninger, og jeg er lykkelig for, at jeg netop tog dette valg. Jeg drømte både om at komme ud og opleve nye og spændende kulture, udfordrer og bryde mine grænser og samtidig leve et fedt socialt liv. Alle disse ting blev i høj grad opfyldt, og jeg står i dag med en bredere forståelse om den verden jeg lever i – med særdeleshed et større indblik i den afrikanske kultur, samt venner for livet, som jeg har delt utrolig mange skøre, sjove og skønne men også til tider udfordrende og grænseoverskridende eventyr med. Jeg ved, at mit ophold på Zanzibar Højskolen har givet mig mange gode ting med i rygsækken, og i den grad flere hår på brystet, som jeg vil tage med mig videre i livet. Kombinationen af at rejse og tage på højskole har været perfekt, da det gav mig mulighed for at reflektere over den rejse jeg var på både i forhold til mig selv, men samtidig også i forhold til den kultur jeg levede og opholdte mig i. Dette skete bl.a. igennem vores undervisning samt projekter, som dannede grundlag for mange spændende og tankevækkende oplevelser. Udover livet på skolen og på Zanzibar bragte opholdet også mange enestående rejseoplevelser med sig fx via vores adventuretur i Tanzania og vores selvvalgte rejseuge. Det har virkelig været et uforglemmeligt eventyr og jeg kan ikke andet end varmhjertet anbefale et ophold på Zanzibar Højskolen.