Højskoleophold i udlandet

Dansk højskole i Tanzania

Højskole, Backpacking og Frivilligt arbejde

Fire eventyrlige måneder med personlig udvikling og frivilligt arbejde!

Opholdet byder på et hav af spændende aktiviteter og udflugter samt nye venskaber blandt danskere, nordmænd og lokale. Med nytænkende undervisning, lokale samarbejdsprojekter og masser af udfordringer, både over og under vand, tager vi dig med på en højskole i udlandet, som med garanti byder på meget mere end du kan forestille dig. Et Afrika-eventyr som vil udvide din horisont, styrke din selvopfattelse og ikke mindst give dig en større kulturforståelse samt et bedre kendskab til det miljø, vi er omgivet af.

Hvad får du med dig når du rejser til Afrika med os?

Sådan ser forløbet groft ud

Uge 1-3

Introperiode

De første tre uger på højskolen står på teambuilding, swahili, udflugter og vandsport, hvor vi skal lære hinanden og vores nye hjem godt at kende.

Uge 3-6

Undervisningblok 1

Undervisnings-ugerne skydes i gang. Undervisningen byder på spændende udflugter, udfordrende øvelser, refleksioner, fordybelse og masser af sjov.

Uge 6-8

Adventure-tur

Rygsækken skal pakkes. Zanzibar Højskolen giver dig en uforglemmelig 12-dages adventure-tur til fastlandet, Tanzania.

Uge 8-10

Undervisningblok 2

Undervisnings-ugerne genoptages. Undervisningen byder på spændende udflugter, udfordrende øvelser, refleksioner, fordybelse og masser af sjov.

Uge 11-12

Rejseuger

I denne periode har du en unik mulighed for, i 16 dage, at rejse ud på egen hånd. Du vil komme ud og mærke oplevelsen af selvstændighed og ansvar som backpacker.

Uge 13-15

Undervisningblok 3

Uge 16

Outroperiode

Vi ser tilbage på de sidste fire måneder og rundt på vores nye venner for livet. Vi deler glæden og føler os heldige og privilegerede.

Hop videre til…

FAQ’s om vores højskoleophold

Hvad er aldersfordelingen?

Vores lange ophold henvender sig typisk til deltagere i alderen 18-26 år, med en gennemsnitsalder på cirka 20 år. Minimumsalderen er 18 år.

Er der mange der rejser alene afsted?

Ja, næsten alle rejser alene til Zanzibar Højskolen. I begyndelsen er det normalt at føle sig nervøs, men det tager kun få dage, før alle føler sig hjemme, og nye venskaber blomstrer på skolen.

Hvor mange elever er der på Zanzibar Højskolen?

På Zanzibar Højskolen er vi typisk mellem 50-100 elever og omkring 40-45 lokale ansatte, der også er en del af skolen og vores fællesskab. Antallet af elever har varieret siden 2004, men en ting er sikkert: Alle hold er unikke, og størrelsen på holdet er ikke afgørende.

Et højskoleophold du sent vil glemme. Her nyder fire elever det tyrkisblå hav midt i troperne.